Příběh začíná před více než 100 lety…
Dva japonští námořní inženýři, Ryosuke Namiki a Masao Wada, pracovali na moři na obchodní lodi. V té době bylo plnicí pero jediným moderním psacím nástrojem a pro práci mnoha lidí bylo nezbytné.
To však představovalo problém při práci na moři, protože hrot často rezavěl vlivem slané vody. Aby tento problém vyřešili, vyvinuli Namiki a Wada vlastní plnicí pero s hrotem z nerezové oceli.
V roce 1918 byla v Japonsku uvedena na trh první pera PILOT. Jako poctu své společné vášni pro moře použila dvojice název značky PILOT, což je odkaz na vlajkovou loď flotily.
Dnes jsou pera PILOT k dostání po celém světě: společnost je průkopníkem a lídrem na trhu, jedničkou v oblasti kuličkových per a termosenzitivních gumovacích per.
Naše filozofie
Při založení společnosti v roce 1918 se Masao Wada a Ryosuke Namiki rozhodli stanovit pět hlavních zásad společnosti. Silné hodnoty, které stále uplatňujeme každý den, bez ohledu na naši pozici, a které umožnily značce stát se tím, čím je dnes:
1. Sansha Teiritsu
tři vyvážené síly
三 者 鼎 立
Třínohý čínský bronzový hrnec na vaření se používá jako symbol rovnováhy v podnikání. Každá noha představuje jednu ze tří stran vztahu:
- Výrobce
- Distributor
- Spotřebitel
2. Ukiwa Seishin
sdílení radostí a strastí.
Princip solidarity symbolizuje záchranný kruh.
Tento princip se uplatňuje jak uvnitř společnosti, tak i v obchodních vztazích.
3. Nankan Toppa
překonávání obtíží.
難 関 突 破
Tento princip znamená odhodlaný postoj námořníků, pokud musí překonávat obtíže na moři.
4. Ichinichi Ishiin
Pokrok krok za krokem, den za dnem.
V námořnickém žargonu je lodivod vůdcem, který musí loď vést a zajišťovat její neustálý pohyb.
V tomto duchu neustálého zdokonalování pojmenoval Masao Wada první produkt společnosti Pilot.
5. Sishei Shinken
Skutečné úsilí jít vpřed
Nic není nemožné, pokud si k tomu vyčleníme prostředky, pokud je přístup odhodlaný a seriózní.
Tuto zásadu uplatňujeme ve výzkumu a vývoji, výrobě i v marketingu.